Nijeveen Buitengewoon op Glas

Nijeveen bundelt krachten voor glasvezel in het buitengebied
De ontwikkelingen in het bedrijfsleven, het onderwijs en de zorg vragen in toenemende om een goede digitale bereikbaar. Een snel glasvezelnetwerk is hierbij van groot belang. De Dorpsvereniging Nijeveen en de Handelsvereniging Nijeveen hebben de handen ineengeslagen om dit ook in het buitengebied van de gemeente Meppel te realiseren. Het initiatief ‘Nijeveen buitengewoon op glas’ wil een kloof in de digitale infrastructuur voorkomen. Het project wordt dinsdag 7 en woensdag 8 maart gelanceerd op de Beurs UITNijeveen.

Gezamenlijke vraagbundeling
Er is samenwerking gezocht met LTO-Noord (afd. Zuidwest Drenthe) en ICC Parkmanagement Meppel. Een groot gedeelte van het buitengebied waaronder veel agrarische bedrijven, het industrieterrein Spijkerserve en een gedeelte van het industrieterrein in Meppel heeft te langzaam internet. Door de enorme groei van toepassingen loopt dit gebied binnenkort achter. Vaak nemen commerciŽle partijen alleen actie in de dichtbevolkt en rendabele gebieden. Door de gezamenlijke aanpak komt het initiatief van de burgers en bedrijven zelf. Met een collectieve vraagbundeling is het de bedoeling om alle huizen en (agrarische) bedrijven in Nijeveen en omgeving aan te sluiten op een supersnel glasvezelnetwerk.

Zeg ja tegen glasvezel!
Komende tijd wordt er campagne gevoerd om bewoners en bedrijven enthousiast te maken voor dit initiatief. Het doel is om zoveel mogelijk intentieverklaringen te verzamelen om het project zo snel mogelijk van de grond te krijgen. Zeg ja tegen glasvezel! Dit kan tijdens de Beurs UITNijeveen, via de website www.glasvezelnijeveen.nl die binnenkort online is of via een van de werkgroepleden.

Glasvezel Buitengebied
innijeveen.nl