14 december 2019

Algemene Ledenvergadering 11 april 2019

Afgelopen donderdag was de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van de Dorpsvereniging in de Schalle. Voor ondergetekende was het de eerste keer en meteen een belangrijke want ik werd geïnstalleerd als bestuurslid Algemene Zaken en adjunct voorzitter. Samen met Klaas Neutel als nieuwe voorzitter. We nemen het stokje over van Wim de Kleuver en Christo Kok. Beide heren hebben de afgelopen jaren met de diverse werkgroepen bergen verzet namens DVN onder het motto “met het dorp, voor het dorp en van het dorp”. Dat bleek ook uit het jaaroverzicht van secretaris Jennie Sterkenburgh. Het Vander Woude Park wordt steeds leuker voor kinderen en juist deze weken is het voetpad naar de zwemplas opgeleverd, om maar een paar concrete successen te noemen. We staan er financieel goed voor. De relatie met de gemeente is constructief en het ledental en daarmee uw betrokkenheid groeit.

Zeer interessant was de presentatie over het Waterschap door gastsprekers Wendy Dolstra en Karst Spijkervet. We blijken het spreekwoordelijke waterputje van de regio te zijn. Nooit geweten hoe belangrijk goed ‘watermanagement’ in onze gemeenschap is.

Uiteraard waren er mooie woorden voor de scheidende bestuursleden. Wim de Kleuver werd geroemd om zijn vermogen om op de juiste momenten de juiste acties te ondernemen. Hij blijft betrokken via de coöperatie Duurzaam Nijeveen. Christo Kok bleek een verbindende voorzitter die ook onderwerpen als Zorg en Veiligheid in goede banen heeft geleid.

Ga er dan maar aan staan als kakelverse bestuursleden. Klaas zal zich in de volgende Molen nog nader aan u voorstellen, al vermoed ik dat velen in Nijeveen hem al kennen. Dat geldt niet voor mij, vandaar hier alvast een kleine toelichting. In 1966 geboren in Hardenberg, woon ik sinds 2017 aan de Veurdele 89, met Susanne en de kinderen. Voor mijn werk als Consultant bij Mercuri International reis ik af en toe en ik werk ook veel vanuit kantoor aan huis. Dat geeft me de kans om soms ook overdag contact met instanties als de gemeente te onderhouden. En ook om de handen uit de mouwen te steken en bijvoorbeeld een heggetje te planten langs het voetpad naar de zwemplas. Onze eigen tuin moet ook nog trouwens. Er is hier al veel goed geregeld maar in een dorp is altijd iets te verbeteren. Op de ledenvergadering trof ik bijvoorbeeld opvallend weinig jongeren (50-) en voornamelijk mannen.

Kortom, ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan in de gemeenschap die deze nieuweling zo fijn in haar midden heeft opgenomen. U weet me te vinden.

–>  Email Martin voor een reactie op deze blog