11 maart 2023

Dorpsvereniging Nijeveen doet mee met NLdoet

๐—ฉ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ช๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐˜€๐˜๐˜‚๐—ธ๐—ท๐—ฒ ๐—บ๐—ผ๐—ผ๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ด๐—ฒ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ๐˜ ๐˜๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ก๐—Ÿ๐—ฑ๐—ผ๐—ฒ๐˜.

Zaterdag 11 maart zijn we met een groepje enthousiaste vrijwilligers uit het dorp en leden van de dorpsvereniging aan de slag geweest in het Van der Woudepark tijdens NLdoet. Ondanks de witte wereld zijn we de vrijwilligersochtend gestart met een bak koffie en daarna gingen de handschoenen aan om te bouwen aan twee houtwallen. Deze houtwallen zijn gemaakt van gesnoeide en geknakte takken en hebben een belangrijke functie en waarde.  Ze bieden een geschikte leefomgeving voor veel verschillende soorten dieren en insecten.

Ook zijn de struikjes, die vorig jaar gepland zijn, rondom vrijgemaakt van onkruid en gras zodat ze weer alle ruimte hebben om te groeien. We sloten of met nog een kop koffie met lekkers en kijken met elkaar terug op een hele productieve ochtend.

Hartelijk dank aan iedereen die de handen uit de mouwen heeft gestoken tijdens NLdoet.

Foto’s NLdoet 2023