De Dorpsvereniging Nijeveen (DVN) hield op woensdag 7 februari 2018 een politieke avond in dorpshuis de Schalle. De avond werd gehouden in aanloop naar de gemeenteraads-verkiezingen die op 21 maart 2018 plaatsvonden. Een mooie traditie want ook in de aanloop naar de verkiezingen in 2006, 2010 en 2014 werd een politieke avond georganiseerd.

De avond, die getiteld was ‘Nijeveen in gesprek met de Meppeler politiek’, stond onder leiding van Margriet Benak van RTV Drenthe.

De Dorpsvereniging is geen politieke partij. Maar het is uiteraard wel van belang wat de standpunten zijn van de  politieke partijen in belangrijke kwesties voor Nijeveen. Want dat wordt meegenomen bij de onderhandelingen voor het college van Burgemeester en Wethouders en komt ook later weer op de agenda, bijvoorbeeld in de vorm van een Coalitieakkoord.

Daarom organiseert de Dorpsvereniging bij gemeenteraadsverkiezingen een lijsttrekkersdebat aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen. Op die avond komen tal van actuele punten aan de orde. De verschillende partijen kunnen zich profileren en is er voldoende ruimte voor vragen uit de zaal.

De bedoeling is dat Nijeveners op basis van de discussie een onderbouwde keuze kunnen maken voor het uitbrengen van hun stem tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.