Herfstrondje 2022 – 1 & 2 oktober

‘Volg de oranje pompoen, in Nijeveen is van alles te doen.’

Noteer alvast in je agenda!
Het Herfstrondje 2022 wordt gehouden op 1 en 2 oktober. Dagelijks van 11.00 tot 17.00 uur. Heb je belangstelling om mee te doen? Geef je op bij Jeanie Schrotenboer via de mail: j.l.schrotenboer@home.nl of bel/app (06) 185 72 485.

Op 9 juni a.s. is er een voorbereidend overleg voor iedereen die belangstelling heeft om mee te doen. De avond in dorpshuis ‘De Schalle’ begint om 19.30 uur.

Veel Nijeveners hebben een (soms wat uit de hand gelopen) hobby. Ook zijn er allerlei kleinschalige initiatieven op het gebied van huisvlijt, kunst en cultuur (vaak aan huis) die meer aandacht verdienen. En ja, zomaar uit nieuwsgierigheid bij iemand binnenstappen, dat doe je niet zo snel. Tijd om de drempel te verlagen en een ‘Rondje’ te organiseren met deelnemers die een weekend open huis houden. En voor de belangstellenden voor al dit moois natuurlijk, want zo snijdt het mes aan twee kanten.

De deelnemers doen kosteloos mee. Iedereen verzorgt zijn eigen locatie en richt die naar eigen idee in. Vanzelfsprekend is er hier en daar wat te koop, maar er is geen sprake van een commerciële opzet. Op deze manier blijft het interessant, zowel voor de deelnemers als voor de bezoekers.

Herfstrondje Nijeveen 2018 wederom succes

In 2009 organiseerde de Dorpsvereniging voor de eerste keer het Herfstrondje. De bedoeling van dit evenement is om mensen makkelijker kennis te laten maken met elkaars bijzondere interesses en bezigheden.

Het Herfstrondje vindt plaats in de even jaren in het begin van oktober onder het motto:
‘Volg de oranje pompoen, in Nijeveen is van alles te doen.’