Herfstrondje Nijeveen 2018 wederom succes

Afgelopen weekeinde, 6 en 7 oktober, werd het evenement “Herfstrondje Nijeveen” wederom een succes. Er kwam veel publiek kijken bij de ruim dertig deelnemers. Het aanbod varieerde van kunst tot en met verenigingen. In het dorp en in de directe omgeving was veel te zien en vooral de zaterdag kon het publiek genieten van het prachtige weer. Op sommige locaties waren meerdere deelnemers aanwezig zoals in dorpshuis De Schalle waar o.a. Ritza Kroeze, Historische Vereniging Nijeveen, Janny van der Woude en de Bibliotheek aanwezig waren.

In 2009 organiseerde de Dorpsvereniging voor de eerste keer het Herfstrondje. De bedoeling van dit evenement is om mensen makkelijker kennis te laten maken met elkaars bijzondere interesses en bezigheden.

Veel Nijeveners hebben een (soms wat uit de hand gelopen) hobby. Ook zijn er allerlei kleinschalige initiatieven op het gebied van huisvlijt, kunst en cultuur (vaak aan huis) die meer aandacht verdienen. En ja, zomaar uit nieuwsgierigheid bij iemand binnenstappen, dat doe je niet zo snel. Tijd om de drempel te verlagen en een Rondje te organiseren met deelnemers die een weekend open huis willen houden. En voor de nieuwsgierigen natuurlijk, want zo snijdt het mes aan twee kanten.

De deelnemers doen kosteloos mee. Eenieder verzorgt zijn eigen locatie en richt die naar eigen idee in. Vanzelfsprekend is er hier en daar wat te koop, maar er is geenszins sprake van een commerciële opzet.
Op deze manier blijft het interessant, zowel voor de deelnemers als voor de bezoekers.

Het Herfstrondje vindt plaats in de even jaren, op een weekend begin oktober, onder het motto:                                                                           “Volg de oranje pompoen, in Nijeveen is van alles te doen.”

Communicatie over de activiteit gaat via de Molen, de website en Facebook.